sayang demo !

April 23, 2012

cinta ibarat menunggu bas

Assalamualaikum J
Hai…haii

Arini rs tdetik nk kongsi artikel ni dgn uols
Rs x salah utk sama2 kongsi kann
Utk sesapa yg msih single,yg msih bujang,kiranya yg msh mncari & menanti

sbb kita xde bas lg kan **hahaha
opss..lupa lak,jgn telalu pilih bas ye J


Tahu tak, cinta sebenarnya sama seperti seseorg yg menunggu bas. Bila bas tu dtg, awk tengok bas tu dan awk kata pada diri awk, "Eee... penuhnya... tak ada tempat duduk…" Jadi, awk katakan pada diri awk, "Sy akan tunggu bas yg lain…" Awk pun biarkan bas itu berlalu dan awk tunggu pulak bas yg lain..
Kemudian, dtg pulak bas yg kedua. Awk tengok bas tu dan awk akan cakap, "Eee... bas ni buruk sgt, mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak ditengah jalan…" Jadi, awk pun biarkan bas buruk tu berlalu dan awk bercadang utk tunggu bas yg seterusnya.
Setelah beberapa ketika, dtg lagi sebuah bas. Bas yg dtg tu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yg tadi tapi kali ni awk kata, "Emmm... . takada air-cond... cuaca pulak panas. Lebih baik sy tunggu bas yg lain." Dan sekali lagi awk biarkan bas itu berlalu dan awk bercadang utk menanti bas yg seterusnya. Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru awk perasan yg awk pula dah terlambat rupanya.
Awk mula panik dan terus naik bas yg dtg ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna. Dan kemudian barulah awk sedar bahawa... awk dah naik bas yg salah. Jadi, selama ni awk dah membazir byk masa dan wang utk menunggu apa yg awk nak.
Walaupun yg dtg itu adalah bas yg beraircond, adakah awk dpt pastikan bahawa bas itu tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas tu tak terlalu sejuk utk awk?
Jadi, (terutamanya golongan perempuan, lelaki pun samalah) mengingini apa yg awk idamkan tu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada org lain, kan?
Sekiranya awk dapati "bas" itu tak sesuai dgn awk, apa yg perlu awk lakukan hanya tekan loceng dan turun drpd bas tu. Tapi... sy pasti awk semua tentu ada pengalaman yg macam ni. Awk nampak sebuah bas dtg (tentulah bas yg awk nanti- nanti kan), awk tahan bas tu tapi pemandu bas tu pulak buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awk dan terus berlalu tinggalkan awk! Hahahaha... . Bila ada bas yg lalu melintasi sy macam tu, apa yg sy lakukan ialah BERJALAN…!
Bodoh sebenarnya utk mengejar bas tu sbb setiap kali, awk akan terjatuh dan menyakiti diri awk sendiri.
Jadi, bercinta tu adalah ibarat menunggu bas, sama ada awk nak naik dan beri peluang pada bas tu... semuanya terpulang pada diri awk. Dan bila awk berjalan, awk sebenarnya cuba melarikan diri drpd cinta

psstt…mcm mn kalo kita dh naik bas tu tp xde loceng nk tekan tuk turun?
Xkn nk pekik plak kann,hilang ayu nti =p

16 comments:

  1. Hahahaa yg ni saya suka. Patot letak nama jagau sekali kat atas tu...kehkehkeh....

    ReplyDelete
  2. betol tu...wlupun skng bas dah byk yg beraircond tp belom tentu bgs....hihihi

    ReplyDelete
  3. lg tepat, belom tentu sejuk... haha

    ReplyDelete
  4. xde loceng terjun je la..xkan nak diam diri kot..! hahaha.

    bila baca ni, nur terasa mcm sia2 setia dengan bas yg sama selama 10 tahun.

    sedih, perit, segala rasa semua ada, hingga saat ini, walaupun susah nak terima kyataan..tp nur redha jela.. mgkin bas tu xsesuai buat nur.

    ReplyDelete
  5. hhahaha..sungguh excited sweety membacanya..(sebab ada nama sweety d situ..).. bagaimana kalo, bas tu dah penuh..tapi kite dah terdesak sgt,n driver tu pun paksa juga naik..then kte pun naikla..bila kite dh naik,kite nk turun, tpi driver tu tak benarkan..maka,terpaksa jugkla bersesak dlm tu dgn segala mcm kesusahan..(^_^)..pertanyaan xda kene mengena dgn sweety ye..hihi

    ReplyDelete
  6. Eehheee...seronok bace n3 ni....
    Dah lamenye tk nek bus ..huuu
    Kalu tak da lonceng g kat driver siap2 suh die berhenti kat tmpat kite nak benti...heee
    Saye selalu wat dulu coz loncengnye memanjang rosak....haaaaaha

    ReplyDelete
  7. hehe saya masih menunggu bus hehe

    ReplyDelete
  8. oh bestnya siap di tag nama. wawawa.. cerita ni buat cikna terfikir panjang. dlm maksudnya ek. actually kan bas yg pertama cikna naik adalah bas yg paling terbaik pernah cikna jumpa. tp ms on the way, cikna sendiri yg terjerit2 nak turun disebabkan bas tu buat hal sket. so bas tu dh berlalu & cikna pun mnyesal. smpai skrg cikna tercari2, at least jumpa bas yg seakan2 sama @ yg lebih baik. :)

    ReplyDelete
  9. moga kamu dapat bas yang baik :) amin~

    ReplyDelete
  10. haha. klu takde loceng, gi jln depan la kat driver tu suh berenti. ;)

    ReplyDelete
  11. cakap kat drebar bas.. sy nak berhenti kat sini.. Insyaallah dia bg turun..

    tapi tada bas nak berhenti pun walau sy tahan banyak kali.. keh2..

    ReplyDelete
  12. hahahah...nice one.cinta dan bas.saya dah jumpa bas saya. :)

    ReplyDelete
  13. wahhh wahhh...tajuk nyer...xleh blah...kehkehkehhh
    saya pun single jugak.dan suka membaca artikel ni...kehkehkehhh

    manalaa bus ni? >_<

    ReplyDelete
  14. hahaha..jgn memilih ye Clive =p

    jgn nyesal ye Chic Na..mesti ada bas yg terbaik tuk awk nti :)

    cik nur - redha lebih baik dr pasrah kan..mesti ada hikmah disebaliknya =p

    erm...ai hrp sgt smoga bas yg sedia ada ni setia selamanya wpun kdg2 rosak d tgh jln.Amin

    ReplyDelete
  15. itulah harapannya.. :)
    bas rosak boleh repair sama2 kan. sweet gitu. huhuhu..

    ReplyDelete

Kamsahamnida! (^_^)