sayang demo !

December 7, 2012

tazkirah jumaat ~ sunat sikat rambut

Assalamualaikum
Jumaat dtg lagi ;p




1- Rasulullah s.a.w melarang menyikat rambut di dalam kamar mandi kerana perbuatan itu melemahkan umbi rambut.
2- Seseorang itu hendaklah duduk ketika bersikat kerana ia akan mengguatkan otot jantung dan elak daripada melakukannya secara berdiri
sebab ia akan melemahkan jantung.
3-Seseorang yang bersikat ketika berdiri akan terjebak dalam masalah hutang.
4-Adalah makruh menggunakan sikat yang diperbuat daripada perak atau bersadurkan perak
 

Psst ! arini seawal 7 pg ai dh tercegat kat opis.lalalala ;p

29 comments:

  1. first! morning ai. salam jumaat. keja rajin2 ye. huhu..

    nasib baik selalu buat yg no 2 tu. ada hikmah rupanya, baru tau. ;)

    ReplyDelete
  2. haha..awalnya kak aii dtg kje..hihi

    ReplyDelete
  3. salam jumaat akk aii....no 1 & 3 biasa nyue lakukan tu..thanks, insyallah nyue akan hindarkan...

    ReplyDelete
  4. haishhh, i suka sikat sambil berdiri kat bilik mandi sebab senang, rambut yg gugur boleh terus siram je.

    ReplyDelete
  5. dulu suka sikat rambut dalam bilik air..rasa best je sikat time syampu..tak elok rupanya..nice sharing dear..:)

    ReplyDelete
  6. sokmo je sikat rambut berdiri..baru tau rupanya x elok eh...sikat rambut dlm bilik air tu x penah la pulok..huhu...amboii awal kemain smpai opis eh..takot terlajak lagi letew.. no wonder la semlm x berwassap..rupanya tdo awal sbb takot punch lmbt lagi! hahaha...

    ReplyDelete
  7. Niceeeeee..!
    lepas ni nak sikat duduklah..!
    patutlah rambut luruh....huhuhu..

    dan xnak terjebak dalam hutang..huhuhuh

    ReplyDelete
  8. Niceeeeee..!
    lepas ni nak sikat duduklah..!
    patutlah rambut luruh....huhuhu..

    dan xnak terjebak dalam hutang..huhuhuh

    ReplyDelete
  9. ehh,,sekali dua komen terkeluar daaa...

    ampunkan saya penunggu gua....

    ReplyDelete
  10. salam kembali cik aini
    Thanks sharing.

    ReplyDelete
  11. salam jumaat cik aini..
    info bagus nih,akak selalu sikat rambut berdiri,kena ubahla lepas nih

    ReplyDelete
  12. awalnye dah sampai opz ai...saya tido lagi tau mase tu..hahhahaha

    oh tak elok ea...selalu gak buat..nak ubah la...

    ReplyDelete
  13. slm jumaat..jom sikat2 rambut =)

    ReplyDelete
  14. baru tahu..kena sikat sambil duduk...tq ai...nanti boleh cerita kat anak kaum kerabat semua...

    ReplyDelete
  15. Isk! Baru tau.. Sblm ni asyik dok sikat sambil berdiri..lps ni ken duduk la...Tq Ai sb share..

    ReplyDelete
  16. huhuhu.,.nice sharing kak ai..xp kina selalu sikat sambil bediri..huhu..rambut panjang jadi law duduk x selesa..huhu...:)

    ReplyDelete
  17. jalan jalam malam sis..sejuknya malam ni..lpas ujan lebat.

    ReplyDelete
  18. sllu sikat time brdiri..kna ubah ni t hutang byk..hehe..wahh awlnya ai..ayu siap bgn lwt td..gtau kt bos siap2 mc..hehe

    ReplyDelete
  19. sllu sikat time brdiri..kna ubah ni t hutang byk..hehe..wahh awlnya ai..ayu siap bgn lwt td..gtau kt bos siap2 mc..hehe

    ReplyDelete
  20. selalau sikap sambil berdiri.. huhu ye ke???

    ReplyDelete
  21. aaa..baru mama tahu..mama suka sgt sikat rambut berdiri..thanks info best ni ai :)

    ReplyDelete
  22. ptt lah rambut wani ni asyik luruh jer lepas ni kena sikat sambil duduk lah...tengs share info ni cik ai

    ReplyDelete
  23. ermm tq nice info cik ai.kena amalkan nihh.

    ReplyDelete
  24. ain sikat guna yang plastik warna oren je..pastue mmg sikat duduk sebb cermin kat meja studi..huhu

    ReplyDelete
  25. ain sikat guna yang plastik warna oren je..pastue mmg sikat duduk sebb cermin kat meja studi..huhu

    ReplyDelete
  26. okeyyy thanks...

    CiM akan lekakkan bersikat sambil berdiri.

    ReplyDelete
  27. semuanya ttg sikat nie baru ku tahu..tq kongsi=)

    ReplyDelete

Kamsahamnida! (^_^)