sayang demo !

July 17, 2012

teringat nostalgia lama angkara mimpi Mama Arina (^_^)

Assalamualaikum
slmt beristirehat =p


smlm kan bila baca entry Mama Arina tu kan
ai trs gelak srg2
trs pikiran ai melayang2
teringt kenangan silam
haish
kalo mama arina mimpi bcinta ngan Mat Nepal
ai plak dgn Mat Myanmar ko!
eh tp ni bkn mimpi tau
reality hokeyy **muahahaha malu la plak bila ingt2
cemana lah ai bleh bcinta ngan Mat Myanmar tu kan

actually masa tu ai kj kat lgkwi smtara nk tggu result spm kluar
bcinta bagai nk rak lah kan masa tu dgn mamat nih
kiranya dunia ana yg empunya lah **hahahaha
x tahu pun sbnrnya kata dia ni org Myanmar
ye lah dh tggl dgn fmly kat sni
fmly plak berniaga
dah ada keta bagai
siap bawa g jln2 lg
nama pun sama mcm nm melayu kita je kann
eh mmg la dah org islam jgak **arkarkark
x pyh la tahu nm dia eh
biar lah jd kenangan **muahaha

smp la satu hari tu kann
nk di jdkan cerita
dia bw ai dgn BFF pegi umah dia
mak dia wat mkn2
skali tekejut daaa!
Bahasa apa dia cakap dgn fmly dia ni?
Ms tu dh confuse dah
Kitaorg sama2 tgk then tebeliak mata smbil wat bahasa isyarat angkat bahu!
Trs rs x sabar nk wat sesi soal siasat nih
Ptg tu ms otw blk
Kitaorg pun jd lah anggota polis
Tnya mcm2 soalan
Dia pun bgtau dgn bangganya tanpa rs besalah
Sy asal org Myanmar,dah 5 thn menetap kat sini **huhuhu
Then bl ai tnya ‚‘‘ nape x  bgtau org Myanmar’’?
Jwpan dia ‘’Dah x tnya!’’

Ya Allah
Rupanya dgn mamat Myanmar aku bkawan slama ni
Mati2 aku ingt ko tu daging tempatan lgkawi
Sekali daging import dr Myanmar daaa =p

Smggu ai senyap tanpa kabar berita mahu pun telepon
Dia call ai x jwb,msj ai x reply,dtg hostel ai x kuar
Smp la ai dpt tawaran smbg studi kat UITM
Trs ai sepi hilang mcm tu aje

Smp skrg kalo sembang2 dgn BFF bab2 cinta nih
Mesti tekeluar cita ni
‘’kwn aku dulu hebat tau kwn dgn org Myanmar,dasyatt oooo’’
Jauh tau dia nk blk kg kalo dia kawin nti **hahaha
Ciss...ayat x bleh blah!

Psttt..menangis x berlagu la ai tingat kg halaman kalo ikut dia balik Myanmar.kekeke

28 comments:

  1. wakakaka..klakar2 haihhh.. cemane ko ai bole tebecintun pla ngan warga myanmar ne???tu la ko rembat jekk xtnya asal usull..ikut sedaaappp je erkk.. wakakakaka

    ReplyDelete
  2. kahkahkah... skali mat myanmar cik ai bedal?? wahhh bukan calang2...oversea tuuuu... itu la, kene hati2..ni bukan takat myanmar, ni MENYAMAR dah ni dear...hikhik..psssttt.. nk kwn ngan org mnyanmar lg tak? kat selayang ni ramai tau...hahaha... (gelak guling2 nih)

    ReplyDelete
  3. @~Sweet Honesty~
    kahkahkah jahat tau ko sweety =p
    bkn main rembat ikut sdp tp tipah tetipu daa..ai lupa tnya daa asal org mn.kuikuiku

    ReplyDelete
  4. @Deqla manjew
    ha..wat main?oversea tu dear..ko ada?hahahaha
    weh..xmo dah,xmo dah...
    bg je lah kat sapa2 yg dok area selayang tu deqla.kahkahkah

    ReplyDelete
  5. hahahaha hadoooiiiii yaiii...ai ai aiiii..kelakar gilee..sekaliiii hambeekk kauu myanmar kott hahahaha
    gile mak dah marah cendol dah gelak sorang2 ni..kahkahkah

    ReplyDelete
  6. @cendol
    arkarkark skrg bila ingt mmg kelakar lah tp ms tu mn ada kelakar cendol..maklumlah tgh hangat cintan cintun kan.
    hahaha
    erkk stop2!jgn gelak2 dah :)

    ReplyDelete
  7. hahahahaha....aiyoo...nak gelak puas2.memang unversal la.ok pe nanti dapat anak mix tu. :P

    ReplyDelete
  8. wah...x sangka nye...mimpi mama arina bg impak besar pd pendedahan rahsia cik ai..hehe

    tringin nk dgr dialek diorg...sronok klo bercinta berlainan bangsa..memberi kelainan n perasaan jiwang yg melebih..opssss...cam de pengalaman je kan..hakhak

    ReplyDelete
  9. @aReLaN
    adoii..
    cnfirm ank comel kan sbb dh mix.kekekeke

    @etuza
    thanks ye cikgu :)

    @Yumida
    kan...sbb mama arina lah ni bleh tepecah rahsia yg tesimpan sekian lama =p
    wah...perasaan jiwang lbh ekk,tp ms tu xrasa la kelainan sgt sbb x tahu kan.hehehe cam ada pengalaman je Yumida kan...

    ReplyDelete
  10. errkk aduyai yunk npe xtnye dy awal2.its okla ye.sume dh terjadi.nsibla Ai dah tau dy asal mne.ehem2 skrg ni Ai bercinta dgn spe lak?hehe

    ReplyDelete
  11. muahahahaha..adoyaii..ni bukan mimpi ini betul2..hahaha.

    mesti hensem mat myanmar tu kan?tu sebab ai jatuh cinta tanpa usul periksa..hahaha.

    entah2 itu jodoh yang tengah pending.camna?awekekeke...

    ReplyDelete
  12. kih kih..kakau tahu awal2 mesti tak mau kawan kan...

    udah terkena ea....
    hensem ke cik ai..huuu

    ReplyDelete
  13. tak sangka kawan cik na ni bercinta ngn mat myanmar. hakhakhak.. kalo tak mesti kita dah tak kenal kan ai, sbb ai kan tinggal kat myanmar. hehehehe..

    pengalaman best ni. :)

    ReplyDelete
  14. Ai, mamat myanmar kt kilang CiM ni handsom tau mcm SuJu. Educated lg, tp biasalah merantau sbb kt myanmar tkd keje. Apsal awk diam mcm tu je? Tk baik tau, ntah2 dia masih cari2 awk. Kannnn Mama, jodoh pending. Hehe..

    Cer awk skodeng dia skali skala...wink wink ★☆★

    ReplyDelete
  15. hehe. myanmar??? nasib baik die tak tiup² ke hape. ;)

    ReplyDelete
  16. hahaha nak tergelak pun ada tau ayu baca..alahai kalau jd blk kpg nyammar lah ya..hehe

    ReplyDelete
  17. hahaha sekali myanmar ko rembat cik ai...daging import lagi tu...menangis xberlagu la kalau khwin dgn myanmar tu ahaks :p

    ReplyDelete
  18. hahahahaaa..wat lawak betol la cik aini nihhh..sabo jelahhh

    ReplyDelete
  19. Hahaha daripada ngan bdk myanmar tu baik la ngan aku nih....beso gak pekdah nya ekekekee

    ReplyDelete
  20. muahahahaha...Ai..sabo yer..!
    sape suruh xtanya..kihkihkih..!

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum wbth...

    Salam perkenalan dari
    TiranaAduka...
    Selaku blogger baru ...memohon maaf atas kehadiran di blog ini.....tanpa diundang...maaf dari Tirana..

    From TiranaAduka.....: Darjah satu Merah - Sek.Ren.Keb..

    Jemput singgah blog saya.....jika ada kelapangan dari anda.....

    Wasalam..
    Ikhlas,
    TiranaAduka...

    ReplyDelete
  22. @Solehah Shamsuddin
    ececece...nk tau jgk ai bcinta ngan sapa eh?

    @Arina Shamsul
    muahahaha...ni betul2 kenyataan nih =p

    tu la pasal,sbb ensem lupa trs nk tanya asal mn,ingt asal lgkw.kehkehkeh

    adoii mama arina,
    jgn lah nti kang masin mulut tu naya ai tau,bkn dekat tu...hohohoho

    @lelamaisara
    ensem..ensem..ensem
    tu pasal lah tekena =p

    ReplyDelete
  23. @Chic Na
    tggal kat myanmar?oh noo!ciss...jahat tau cikna,kalo kita x kenal cikna yg rugi tau sbb
    tu..tu..i love korea x dpt lah.hahahaha

    pngalaman indah gitu,kehkehkeh

    @Cinta Misteri
    haishh
    dah2 la,xmo dah CiM cinta ngan Myanmar..bg kat org len la plak.hehehe
    jodoh pending?hahahaha jgn la CiM.. wink..wink :)

    @Karukord Jagau's
    kehkehkeh
    beso la sgt pekdahnya tu ye..

    ReplyDelete
  24. la hai...myanmar?
    menakutkan la Ai...

    nasibla x sampai tahap cintan habes,
    kalo x, cik Ai tak sanggup berpisah..llagi la haru kan....

    ReplyDelete
  25. la hai...myanmar?
    menakutkan la Ai...

    nasibla x sampai tahap cintan habes,
    kalo x, cik Ai tak sanggup berpisah..llagi la haru kan....

    ReplyDelete
  26. heheh cik aini...cik aini....haihhh


    adoi! ke myanmar??susahnyerr la bila bercuti tu nanti... :P

    ReplyDelete
  27. wah,dasyat kisah cinta dia=p..Mamat myanmmar hensem apa=3.. haha,gurau jep

    ReplyDelete

Kamsahamnida! (^_^)