sayang demo !

February 27, 2012

tips...i luv u =p


Assalamualaikum =)
Haish..x tdur2 lg..
Tetiba pagi2 buta ni jiwang la plak
Rs mcm faling in luv je **hahaha
Kenapa ya?

Meh ai kongsi ckit tips2 or how u know that u r faling in luv?

1- Kita mungkin mengetahui yg kita merindui seseorang apabila jantung kita berdegup masa itu kita pantas teringatkan pasangan kita & walaupun sekadar "Hai" drpd pasangan kita pun mencukupi sebagai penenang hati yg duka mungkin..
MAKNANYA : Kita menaruh hati kpdnya, cuma kita tdk menyedarinya..

2- Biar sayang terlalu baik, akan membuat abang merindui sayang.. Biar abang terlalu mengambil berat, Abang memang menyukai sayang.. Biar sayang jadi terlalu 'sweet', abang memang jatuh hati dgn sayang.. Abang tetap mengatakan menyayangi sayang & sayang juga tahu membalasnya..
MAKNANYA: Seseorg yg membuat kita jatuh hati kpdnya sebenarnya menyayangi kita lebih drpd kita menyayangi dia..

3- Jk seseorg hadir dlm hidup kita tetapi atas sbb tertentu dia terpaksa pergi, jgn terlalu sedih dgn kenyataan itu.. Bergembiralah kerna sekurang2nya dia pernah membahagiakan kita..
MAKNANYA: Masa akan menentukan segalanya, jika dia ditakdirkan bersama, dia akan kembali..

4- Jgn melarikan diri dari 'cinta' apabila ia berada di hadapan kita.. Jgn melarikan diri drpdnya krn suatu hari nanti, kita pasti akan teringatkannya kembali & menyesali perbuatan itu..
MAKNANYA: Hargai org yg menyayangi kita, bkn mudah utk mencari org yg menyayangi kita, yg paling berharga ialah hati yg ikhlas..

5- Penyesalan terbesar dlm hidup ialah risiko yg kita tdk ambil.. Jk kita merasakan sesuatu itu akan membuatkan kita bahagia, maka teruskan.. Ingatlah bhw kita akan melalui semua ini hanya sekali, mungkin tiada lagi peluang kedua..
MAKNANYA: Masa tdk menunggu kita.. Jk kita rasakan kita telah bertemu dgn org yg sesuai, maka hargailah dia, jgn biarkan dia berlalu begitu shj.. Jgn bertangguh krn takut.. Cubalah dahulu atau akan menyesal krn membiarkan ia berlalu begitu shj.. Tiada sesiapapun yg tahu apakah yg membuatkan benar2 bahagia..

6- Cinta itu membuatkan kita gembira walaupun ia sering melukakan.. Cinta itu istimewa jk ia diberikan kpd org yg bertuah..
MAKNANYA: Jk bertemu seseorg yg bnr2 menghargai diri kita, maka dia berhak mendpt kasih dari kita..

7- Menyayangi / mencintai itu umpama bermain piano.. Pertama, kita bermain ikut peraturannya.. Kemudian, lupakan peraturannya & main ikut hati..
MAKNANYA: Kepercayaan terhdp pasangan adalah amat penting.. Utk mempercayai seseorg yg disayang/cintai, kita mestilah membuat dia mempercayai kita dahulu.. Yakin terhdp diri sendiri & pasangan kita.. Jgn buat pasangan ragu2 terhdp kita & jgn ragu2 terhdp pasangan kita..

8- Adalah lebih baik utk berani mencintai walaupun akhirnya kita kecewa drpd tdk mahu mencintai krn takutkan risiko atau cabaran yg bakal mendtg..
MAKNANYA: Jgn berputus asa dlm percintaan.. Adalah lebih baik utk kita mencubanya terlebih dahulu krn jk kita berjaya, kemenangannya itu teramat manis tetapi, jk kita tdk mahu/berani mencubanya, kita mungkin akan kehilangan org yg kita sayang/cintai selamanya.. Jgn takut utk meluahkan isi hati kpd org yg disayang/cintai.. Beritahu pasangan kita & biar dia buat keputusan.. Salah satu perkara yg paling indah dlm hidup ialah memberitahu kpd org yg disayangi betapa penting & istimewanya dia dlm hidup kita.. Dgn itu, kita akan rasa lebih yakin & puas & kita akan rasa bangga terhdp diri krn kita telah menunaikan tanggungjwb terhdp perasaan hati kita..

09- Cinta itu adalah berasaskan tolak ansur & pengorbanan.. jika dia tahu kelemahan & kekurangan kita & masih sanggup bersama kita & lebih menyayangi kita dari dirinya, maka kita adaah org yg paling bertuah.. Dia layak mendpt cinta dari kita & mesti menjadi pasangan hidup kita..
MAKNANYA: Carilah org yg lh menerima kita seadanya bkn org yg mahu mengubah kita mengikut citarasanya.. Sayangilah semua kekurangan, kelemahan & ketdk sempurnaan dirinya, maka PASTI dia akan sayangimu selama2nya..

10- Ruang kosong di antara celah2 jari kita dicipta utk dipenuhi oleh jari2 org yg kita sayang..
MAKNANYA: Bukalah pintu hati, benarkan org yg kita sayangi masuk.. Jgn ragui tujuan pasangan kita krn keikhlasan itu dpt dirasai dlm hati..

pssttt...cinta itu umpama pelangi yg menerangi alam dgn tujuh warna memukau di jiwa =p
kalo benar cinta,cepat2 lafazkan..jgn biar lelama...ahaks!

12 comments:

  1. wah. x tido lagi?

    sy pula terjaga.uuhuhu...

    ReplyDelete
  2. wah..terjaga sempat bk blog ye cik aine =p

    ReplyDelete
  3. oohoo...jiwang pepagi ni...kehkehkehhh

    cik aini! cik aini menang hadiah misteri untuk bulan kedua! saja nak umum dulu.so untuk yg ni,cik aini menang anak patung.

    so cik aini on the running untuk bodyshop tu la nanti kalau menang. :)
    apa-apa pun,result untuk bodyshop akan diumumkan hujung bulan ketiga! :D

    tahniah cik aini!
    nanti akan diumumkan rasmi kat blog sy!kehkehkehhh

    ReplyDelete
  4. Hati jadi kecut bila sebeut pasal CINTA..hihi..

    Cik Ai...Anda telah di TAG... :)

    http://cahayacita2.blogspot.com/2012/02/lovestory313-1st-giveaway.html

    ReplyDelete
  5. wahhh bercintan cintun cik aini ekkk

    ReplyDelete
  6. wahhh bercintan cintun cik aini ekkk

    ReplyDelete
  7. @Mr.Clive
    wah...ai menang eh?
    bestnya2....alhamdulillah,suka2!

    ReplyDelete
  8. amboi ambi amboi. hehe. tips dari org berpengalaman la ni ye. :)

    ReplyDelete
  9. hanya yang pernah mengalaminya saje tahu :F

    ReplyDelete

Kamsahamnida! (^_^)