sayang demo !

January 25, 2013

kicap mana kicap?



Assalamualaikum
Salam jumaat ;p




Sonok giler kot bl dapat cuti kan.tambah sonok bila dpt blk kg.rs mcm segala kebengongan trs hilang.jiwa pun tenang.lahai kalo lah bleh ddk je kat kg pastu tiap2 bulan duit masuk je,kan sonok mcm tu?pastu badan pun bagai di pam2 lah asyik makan tdur je kan.haha ;p

Korang mkn nasi letak kicap x?sedap oooo mkn nasi letak kicap.fmly ai mmg dr dulu2 kala lg kalo mkn ns mesti ada kicap.kalo xdak kicap seolah2 x sempurna mkn nasi aritu.mkn laksa pun letak kicap.bygkan kami yg 3 beradik ni boleh abis kan sebotol kicap dl ms 3 hari je..smp kan ayah ai cakap “nti besaq hampa kawin ngan ank Hj Tamin lah senang x yah beli kicap dah”kahkahkah ms tu kan kicap Tamin plg pemes kan.xpelah lah Ayah nti kitaorg besar dah kj ada la duit nk beli kicap,x pyh la kot smp nk cari ank Hj Tamin tu.hahaha

Smlm ms nk makan laksa ai cr kicap xjumpa,kat tmpat selalu xdak,kat lemari pun x dak,tgk dlm peties pun xdak jugak.haishh pnya lah cari ke mana lah botol kicap ni hilang,xkan Cik Tikus bw larik plak kan.eh kicap mn kicap?tanya ank buah ai pun dia geleng2 je kepala.hai ke mn la kicap ni?

Dah frust + letih cr kicap x jumpa,ai pun mkn la laksa dgn x berselera,tgk smp x berselera tau xde kicap.haha abis je mkn tgh rehat2 tgk tv,elok je ank buah ai dtg bawa ns siap ada kicap.eh cemana lak ada kicap?dr mn lak dia jumpa kicap?mn jumpa kicap ni Iman?kat dlm bilik! Kicapppppp kat dlm bilik,biar betul?Iman sembunyi sbb kicap tu ada skit ja,dh nk abis,nti Iman nk mkn ns cemana?hah!smp smbunyi dlm bilik?buruk sgt kot perangai camtu,betapa hangen nya ai tgk dia selamba mkn ns  dgn muka innocent nya tu.haish!

Arini ai nk g beli kicap 2 botol pastu ai nk letak nama..mohon jgn mkn kicap yg ada nm ai? boleh? hahaha

Psst! Rs berbaloi penat ai cover partner yg bercuti sbln ke India bila dpt souvenir Punjabi suit wit Fridge Magnet from India.ahaks ;p

45 comments:

  1. hhaha...! saboo je lah iman, sampai sorok kicap dalam bilik..!

    yelaa..kalau tak sorok, nanti acu dia mkn sampai habiss..hahahah

    cerdik iman..hahahaha..

    weii..dapat FM india eh..
    *jelss.. :P
    hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha
      rs cam nk luku je tau ;p

      opss..sila jeles ye..dpt 2 lg tau.kahkahkah

      Delete
    2. hahahaha..dia xkata ape bila ai tgk dia mkn dengan kicap..?

      dapat 2..? Berbaloi ai ganti malam sampai tserempak dengan hantu karipap...

      hihihihihi

      Delete
    3. x kata apa tp buat muka innocent yg x tahan tu..

      berbaloii larikk ketar2 kan.hahahaha

      Delete
    4. hahaha hantu kicap rupanya ko nih...
      wey aku ada gak cerita psl kicap nih heheee
      meh sini meh....

      http://karukordjagaus.blogspot.com/2011/08/kicap-jalen.html

      Delete
  2. Hamboi! Sampai camtu skali addicted kicap? Macam Liyaa, tak bape sangat. Bila perlu je baru cari kicap. Contoh, lauk memang takde kuah langsung, kosong, kering, ha boleh la carik kicap. Takpun makan telur separuh masak, memang cari kicap :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. maybe sbb dr kecik dh terbiasa hidup ngan kicap kot.hehehe
      erkk nasib x gelap cam kicap.kahkahkah

      Delete
  3. **bestnya dapat baju punjabi & FM......MV pula kalau kicap nak kicap sabah jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. kicap sabah kicap ape eh MV..?

      Delete
    2. a'ah kan..
      kicap sabah mmg ada kat sabah je kot;p

      Delete
  4. bagus iman lenkali sorok lagi tau jgn bgtau aciai tuu..biar dia xder selera nak makan...hahahahahahah...untung2 acu ai beli bayak lagi kicap bt stok...kikiikki....

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde len kalinya kak..
      kali ni kalo ilang dah tau dah sapa punya angkara.hahaha

      Delete
  5. hahhahaaha... pengakuan jujur dari iman.. sorok kicap dlm bilik??!! wakkakakaa... kalo abis suh je la sesape belikan iman oitt.. p sorok tu watpe? ke kat kedai dah x jual kicap?? hahaha.. aduii lawak betoi laa..amboii best souvenir.. sharing2 la.. is caring kan..ngeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. pengakuan jujur tu kdg kala menyakitkan hati kan.hahaaha
      dia dah tau suma org malas nk kuar mlm2 semata2 nk beli kicap ;p

      erkk..lupa lak sharing is caring.hahahaha

      Delete
  6. sedap tu makan nasi panas dgn kicap..hehe

    salam ai..akak tengah pening2 lalat sekarang ni..hihi
    keje banyak sekarang ni,citer pasal cuti pun tak citer2 lg nih,banyak sgt yg akak nak citerkan tp ntah bila la akak dpt citer nih..tq dtg tanya khabar akak ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg mabeles kak :)

      owh tgh pening lalat lg eh.sj jenguk akak nk tgj entry bcuti ke indon sbnrnya :)

      Delete
  7. heheh..sampai sorok kicap dalam bilik..heheheh...comey aje...kecian acu die..
    saya pon suke makan kicap..heheh..boleh geng...

    ReplyDelete
    Replies
    1. best la camtu..leh geng mama Lela.hehehe

      Delete
  8. giler kicap sampai sorok lam bilik. I pun suka tapi tak obses :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni kes kicap tu tggal nyawa2 ikan ja tu..agak2 dah tggal bekas tu pasal la jd camtu.haha

      Delete
  9. "kicap nak?"

    "daging nak?"

    hahaha..teringat lawak kumpulan Jambu..:p

    ReplyDelete
    Replies
    1. H dulu makan memang lauk kicap jer kot..family susah, bajet takde nak beli makanan yg sedap2..so bila dah selalu makan lauk kicap, secara otometik lauk kicap tu jadi lauk yg best..hehehe

      Delete
    2. nak2..smbil angguk kepala mcm tokeh.hahaha
      daging xmo kolestrol byk.kekeke

      a'ah kan H..
      mgkin tu salah satu sbb kot yg mnyebabkan kicap tu jd sedap smp skrg dlm fmly ai..masak apa pun jd sedap ;p

      Delete
    3. Nur pun suke kicap gak..tapi kicap manis je...
      ingat lagi kicap manis habis..nur amik kicap masin dan gaulkan dengan gula bagi manis...

      menjadi gak.. :P

      Delete
    4. erkkk
      camtu x bleh Nur..kang kena diabetis,hahahaha

      Delete
  10. Biar benar dalam masa 3 ari boleh abis kicap sebotol ? Ni baru betul pemakan kicap berjaya! Haha! ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha betul lah Miza..
      kira India yg dok juai beli botol kicap kosong tu dah kenal lah.hahaha

      Delete
  11. Hhaha sampai simpan dalm bilik..pnjang betul akal dia kih kih kih..sya suka makn nasi dengn kicap bila mkn lauk leman cili api je..bukn sebb tak thn pdas tapi tak thu la npe..mcm penmbah rasa sedp tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedap kalo mkn ngan masak lemak cili api..wahh trs rs terliur lah :)

      Delete
  12. kat KK kicap plg femes kicap "cap ayam"

    ReplyDelete
  13. akakak..dulu kecik2 kak intan makan kicap cap tiga ayam tu..ikan goreng ..sedap...wah aini ni pemakan kicap yg berjaya...la ni kak intan suka makan kicap lemak manis...dah x beli kicap kipas udang..mahai benar...tukar cap len ..kekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha kak.Intan,pemakan kicap yg berjaya?
      statement x bleh blah la kak :)

      Delete
  14. betol la iman tu dia tkt acu dia perabihkan kicap tu yg dia sorok kahkahkahkah.....nak kicap?(lawak jambu)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah maybe lah..dia takut x cukup kot sbb tggal skit je =)

      Delete
  15. Hantu kicap rupanya... haha siap sorok kicap dia.... haha

    ReplyDelete
  16. hehe..mmg hantu kicap betul family cik ai ni..siap sorok dalam bilik lak tu..huhu~ :P

    ReplyDelete
  17. umah jaa pun wajib ada kicap kipas udang yg lemak manis tu, en.suami suka makan telor mata kerbau, so diia cicah ngn kicap tu. sedap...slurppp2 bila ditambah hirisan bwg merah, cili, limau nipis...hihihi...

    ReplyDelete
  18. over la tu sorok kicap dalam bilik. kehkehkeh.. teringat jambu MLM.. nak kicap? hahaha..

    biar betik ai makan laksa dengan kicap.

    ReplyDelete
  19. sampai skang guna kicap cap kipas udang merah..tapi makin lama harga makin mahai..so try guna kicap lemak manis jalin..sedap gak n murah ket

    ReplyDelete

Kamsahamnida! (^_^)